субота, 24 вересня 2016 р.

‘’Інтер’’ - на цвинтар: чому та як українці бойкотують телеканал


Очистити інформаційний простір України - ключове завдання як для уряду, силових структур, так і для кожного громадянина України. Адже виграти війну, програвши битву за свідомість населення, неможливо. Росія не один рік працювала, опановуючи інформаційне поле України. Тому не варто розраховувати на легку боротьбу. Попри це, чим швидше Україна почне завдавати ударів у відповідь, тим більше шансів відвоювати свій інформаційний простір та, зрештою, перемогти. 

#Вимкни російське

Розуміючи це, активісти всеукраїнської мережі “Вільні Люди”, що була створена ще до часів Революції Гідності, розпочала кампанію “Звільни інформпростір - вимкни російське”. Вона передбачає широкий спектр заходів: від законодавчих ініціатив до вуличних акції проти проросійских ЗМІ.

“Ми розуміємо, що ставимо глобальну мету. Але досягти її значно простіше, якщо розбити на конкретні цілі і працювати з тим, на що ми можемо впливати. Так, вважаємо своїм обов’язком припинити діяльність телеканалу “Інтер””, - говорить Сергій Кузан, координатор “Вільних Людей”. 

Саме тому активісти оголосили бойкот “Інтера”, звернувшись з листом до політиків, громадських активістів, зірок шоу-бізнесу та інших громадян України ігнорувати будь-яку діяльність телеканалу. Не відвідувати телеефіри, не давати коментарів, не дивитись трансляції програм - такі основні меседжі, що передбачають бойкотування. Переглянути повний текст листа, а також підписати його можна тут: goo.gl/h2zQrK


Бойкот “Інтера”: суть та методи

Перед засіданням Верховної Ради України, 23 вересня, “Вільні Люди” роздавали листівки депутатам, що приходили на робочі місця. 

“Ми попередили. Разом з цим, розпочали щотижневий моніторинг програм “Подробности недели” та “Чорне дзеркало”. Усіх, хто співпрацюватиме з телеканалом - чекає вручення так званої премії “кісєльова-шувалова” - символічної відзнаки зрадникам національних інтересів”, - пояснює Дмитро Жмайло, активіст “Вільних Людей”.



Відтак, уже 23 вересня активісти зібрались під входом у студію, де відбувалась трансляція ефіру “Чорного дзеркала”. На усіх гостей, які прийняли запрошення “Інтера”, а по факту - були готові працювати на кремлівську пропаганду, чекали заклики бойкотувати рупор російських інтересів. Депутату Сергій Капліну, що не хотів слухати аргументів на користь відмови від співпраці з “Інтером”, намагались вручити відзнаку. Подібні акції відбуватимуться постійно.




“Віримо, що нам вдасться переконати хоч когось з гостей телеканалу припинити будь-який контакт з ворожими пропагандистами”, - зазначають активісти.

Шувалова - геть!

“Інтер” повинен відчути тиск не лише з боку громадськості, а й силових структур. Тож “Вільні Люди” підготували та публічно передали відкритий лист до СБУ з вимогою вжити заходів щодо припинення діяльності та притягнення до кримінальної відповідальності злочинців, які працюють на “Інтері”, а також його ліквідацію.

Гаслом акції стало “СБУ, відкрий очі - закрий “Інтер””. Головна вимога - усунути Ігоря Шувалова, громадянина Росії, що працював в Україні на Віктора Медведчука, згодом - на Сергія Льовочкіна та Валерія Хорошковського, власників телеканалу “Інтер”. СБУ вже приймала рішення про примусове видворення з України Ігоря Шувалова, обумовлюючи “діями громадянина РФ, які завдають шкоди національній безпеці через втручання в інформаційну сферу нашої держави та сепаратистські прояви”, але справа не була доведена до кінця.

У ході пікету, активісти символічно вигнали псевдо-Шувалова з України, влаштувавши перфоманс і скандуючи гасла “СБУ, роби роботу”, “Інтер на цвинтар”, “Шувалов, геть з України”.

Аргументи проти “Інтера”

Варто розуміти, що акції проти “Інтера” - це не тиск на журнілістів, не відсутність свободи слова. Телеканал не має нічого спільного з журналістикою, натомість є пропагандивним і загрожує інформаційній, а відтак - національній безпеці України.

На сьогодні існує велика кількість промовистих фактів:

1. Інтер – канал, яким донедавна володів “Первый канал России”. Тобто, це інструмент інформаційної окупації України в руках кремлівських пропагандистів.

2. Сьогодні росіяни формально не володіють каналом, але власниками, яким Москва передала свою частку є Сергій Льовочкін та Дмитро Фірташ. Нагадаємо, що Льовочкін – екс-голова адміністрації Януковича, нині - депутат фракції «Оккупаційного блоку». Фірташ - славнозвісний олігарх, що збагатився завдяки газовим схемам з «Газпромом». Він працював під керівництвом відомого російського крадія «в законі» Севи Могілевича. Тобто, Інтером формально володіє політик з команди Януковича та керований кремлівським криміналом бізнесмен, якого ФБР звинувачує в корупції.

3. Громадянин Росії Ігор Шувалов формує редакційну політику телеканалу, а не так давно громадянка Росії Марія Столярова займала посаду шеф-редактора інформаційних програмам каналу. Під час найактивнішої фази російсько-української війни вона працювала на боці ворога - писала про те, що Росія повинна ввести війська в Україну, публічно хвалила терористів. 

4. Саме Інтер завжди демонструє заборонених в Україні артистів російської естради, які публічно підтримали анексію Крима та агресію проти України. 

5. Інтер подовжив свою ліцензію незаконно. За законом, Інтер мав втратити свою ліцензію ще у 2011 році, але, звісно ж, за Януковича ніхто цього би не зробив. Нагадаємо, у лютому 2016 року активісти вже пікетували суди, в яких розглядались позови проти Національної ради з питань телебачення та радіомовлення, що неправомірно виділила “Інтеру” частоти на мовлення. Активісти вимагали позбавити телеканал права на мовлення. 

“Навколо телеканалу вже не вперше виникають скандали - тож причин закрити його є достатньо: у новорічну ніч на 2015 рік транслювали святкову програму за участі українських та російських зірок-симпатиків ДНР/ЛНР та анексії Криму, а тепер у всіх “на слуху” ситуація зі Столяровою”, - пояснив Сергій Кузан, співкоординатор руху “Вільні Люди”.

“Рік тому ми вже робили спробу заборонити діяльність проросійських ЗМІ. На той момент «Інтером» володів російський «Перший канал». Однак, коли було зареєстровано законопроект щодо заборони телеканалів, власниками яких є резиденти каїни-агресора, власник був змінений. Ми також пробили рішення Комітету нацбезпеки про те, що діяльність «Інтеру» шкодить інформаційній безпеці. Але лобі Фірташа та Льовочкіна в українській політиці перемогло. Нас звинуватили в утиску свободи слова. Законопроект навіть не потрапив в сесійну залу», - зазначив Андрій Левус, народний депутат та засновник руху “Вільні Люди”.